måndag 22 februari 2010

Gungar på vägar och på isen

I helgen har jag och David spenderat över 12 timmar i bilen. Vi har bilat upp till Nordmaling, fyllt ett helt släp och en hel bil av grejer och sedan bilat (via IKEA) med fullsmockat släp som gärna vandrar fram och tillbaka och oplogade, spåriga vägar. När vi sent om sändagskvällen anlände till Sveg hade vi 1 timma på oss att lasta ur fullt släp och full bil innan släpet skulle lämnas tillbaka. 45 minuter senare stod allt i vår nya lägenhet, visserligen huller om buller, men det stod i nya lägenheten. VI KÄNDE OSS DUKTIGA!
Det har varit skönt att vara hemma i helgen. Lördagen var full av tunga lyft men även av pipande älgar och trivsamt, skrattfyllt monopolspelande med Paprika, Pastej och Havre på kvällen. Det är skönt att skratta så att magmusklerna får mjölksyra. :)

I morse däremot var jag heeelt slut. Jag hade gärna sovit två timmar till och bara spenderat dagen med mysigt mys och börja fixa i nya lyan. Men upp kl 06.15 tog jag mig och eftersom Sveg än en gång slår rekordet med kallast i landet, tog jag mig frysandes in i bilen, rumpvärme på max, och körde med täckbyxor till jobbet. Ja, lite varmare väder hade ju ändå varit skönt.

Jag delar med mig av lite bilder från förra helgen då jag och David var i Ösd och åkte över 1½ mil på långfärdsskridskor på medvinden (Storsjön). Då var det sol, - 5 och kärleken stormade fram över isen :)
Det var väldigt svårt i början..
Sen måste man ju börja spexa :)
... Och det var jag ju inte ensam om..

Lite påminnelse om att det faktiskt var alla hjärtans-dag

1 kommentar:

Carina sa...

Vilka härliga bilder :-) Undrar om man skulle klara detta??? Är ju ingen skridskoåkare precis... Kul vare att se ER för oss alla! Kött, potatis å en massa annan gval kom sig efter många om å men till SVEG! Lycka till med nya lyan :-) Kram från Mamma