torsdag 5 december 2013

Sena kvällar

Har inte blivit mycket bloggande nu på ett par dagar. Helgen flöt på i ett nafs. Var och tittade på nya glasögon på lördagen och på söndagen så tog jag och David oss till en julmarknad.. trodde vi. Det var typ 5 stånd och lite barn som sprang runt.. Nä, det räknar jag inte som julmarknad, så nästa helg får det bli marknad på Skansen eller Drottningholm.
Passade på att köpa en fin adventsljusstake som invigdes på söndagen. Mossa, svampar, snöbollar och kottar fick bli dekarationen. Och sedan till första advents-frukosten läste jag den dikt om "när första ljuset brinner..." för David, vilken min mamma alltid läst för mig som barn vid advent. Riktig julstämning blev det, trots +5 grader, gröna åkrar och solig sol utanför köksfönstret.

Måndag jobbade jag kväll. Inte mycket mer än så.
Tisdag bjöd jobbet på julbord, jättetrevligt, jättegott, jättesent.
Onsdag hann jag hem efter jobbet, mocka, äta mat, gå med Xavi och sedan en sen frisörtid. 23.30 var vi klara = jättesent.
Torsdag. DÖDSTRÖTT på morgonen. Måste bestämma mig för vilka bågar jag vill ha, åka till optikern efter jobbet och sedan förhoppningsvis få se min sambo och min häst som det känns som om jag inte sett på hela veckan. Sen ska jag SOVA.

Längtar dock till helgen. Ska äntligen få se lite "Johansson-blod" igen, om än det egentligen numera räknas som Unnermyrsblod. Men det är ändå Johanssons-blod, så jag är nöjd!

Inga kommentarer: