söndag 15 december 2013

Saknad i juletid

Snart är det jul och ändå så är det inte en snöflinga på marken i Stockholm. Det är +grader och lerigt utomhus. Regnet sipprar ner och ger ibland halka.. ibland inte. Affärerna försöker tappert spela julmusik och pynta med tomtar, glitter och röda färger. Men inte hjälper det. Utan snö så känns det faktiskt lite tafatt med julen.
Vanligtvis brukar min julstämning börja infinna sig i oktober månad. Jag brukar få försöka stoppa mig från att ta fram julpynt, lyssna på julmusik och tända mysiga ljus överallt. Nu är det tredje advent och i år så har jag fortfarande inte julkänslor. Men, lite mysigt är det ändå. För jag tvingar mig att tända ljus, lyssna på musik och slå in julklappar. Och faktiskt, så länge jag inte tittar ut så börjar en varm julstämning sprida sig i vårat dragiga lilla torp.

Det positiva med +graderna är att Bobby tycker att det är trevligt att vara ute på ridturer. Han ogillar skarpt hårda och isiga underlag så leran tar han mycket hellre. Om än den dag vintern faktiskt hälsade på så var både häst och hund som förbytta. Sjuhelsike vad roligt det var med snö!! Älskade små lurviga!

Jag ser fram emot julskinka, julgran och julmusik. Ser fram emot den värme som finns i alla hus kring jul. Ser fram emot snö och vinter! Kom december kom!

Inga kommentarer: