måndag 25 november 2013

Virka virka virka

I helgen har jag haft kvalitetstid med mina lurviga gossar. Det har blivit många hundpromenader och ridturer i det kalla, blåsiga men soliga vädret. David har varit på kurs så vi har verkligen haft tid för varandra, jag och mina lurviga.
Virknålen har också gått varm. I det soliga köket eller i soffan med lite bra musik har mormorsrutor virkats en hel del. Tror att det totalt blev 7 st nya rutor i helgen. Men... Jag virkar, virkar och virkar och ändå när jag lägger upp alla m ina fina rutor så tycker jag inte att det blir så mycket mer.. Nästan så att man skulle kunna tro att någon tomte är och snyltar på mina rutor. Har väl knappt hälften kvar.. suck. Men, jag tror att den kommer att bli dö-snygg när den är klar. Så snygg att jag skulle vilja ha den i ett skåp, pressad och snygg, istället för att använda den och se den slitas med hälsan. MEN! Den SKA användas! Det har jag lovat mig själv!
Bara att virka vidare, det kommer att bli med jul-nöje.

1 kommentar:

Anonym sa...

Som ett pussel eller lapptäcke... Tänker du fodra det?/mamma