torsdag 14 november 2013

Uppdatering

Nu var det dags för en uppdatering. Jag vet inte hur bra jag kommer att kunna uppdatera bloggen framöver. Har fallit ur "blogg-träsket", men eftersom jag själv uppskattar att läsa om de personer jag gillar, men sällan träffar, så ska jag göra mitt bästa.. om det är fler som är som jag :-)
Har äntligen efter att min smart-phone gick sönder i augusti införskaffat mig en ny. Det blev en till samsung men denna gång en S4. Gigantiskt stor är den. Förstår inte varför man måste göra en telefon så stor, men gissar på att jag snart kommer att tycka att alla andra telefoner för förskräckligt små.
Detta innebär i alla fall att jag kommer att ha betydligt lättare att skriva i min blogg, ladda upp bilder och uppdatera när helst jag känner för det... något som varit lite svårt med en knapp-telefon utan internetfunktion.

So, hopefully, I'm back i buissness.

Kan börja med att uppdatera att vårat lilla torp åter börjar bli kallt. Jag sitter mornar och kvällar inkurad i en filt, det eldas och inneskorna är ständigt på. Mysigt med eldningen.. mindre mysigt med kylan.

Bobby är klippt för att inte svettas så mycket, fungerar toppen! Han har en helt annan energi på uteritterna när all energi inte går åt till att temperaturreglera kroppen. Vi jobbar på sidorörelser, kortare tyglar, raka händer, lite högre form. Högergaloppen och galoppfattningarna sitter lite bättre. Vänster galopp behöver fortfarande mycket jobb. Men det kommer.. vi har ingen stress.
Lerigt som tusan är det i hagen också. Positivt är att Bob har fått lära sig att vattenslangen inte är farlig för den använder vi i stort sett varje kväll för att spola av leriga ben.

Det största guldkornet i vardagen är täta stövlar som håller fötterna torra.

Jag börjar ofrivilligt att längta till jul, snö och mysigt julpynt. Det kommer så här års och tröttar ut mig lagom till julafton. Efter den 24:e brukar det kännas skönt att stöka bort julen igen. Men det är långt kvar. Nu väntar jag bara på att få höra - So this is christmas.... för första gången i någon affär så att julstämningen på riktigt infinner sig.

Så, mer tar jag snart igen. Men som sagt, håll ögonen lite öppna. Jag tror att jag är back in buissness, igen.

Inga kommentarer: