torsdag 7 mars 2013

Ett säkert vårtecken

Det finns  många vårtecken. Vissa är mer säkra än andra. Vissa hävdar att takdropp är ett vårtecken, likaså slask. Tyvärr tycker inte jag att de är säkra nog då takdroppen kommer och går, kan upphöra av en snöstorm och slasken förvandlas snabbt till livsfarlig is.

Mina två säkraste vår tecken är:
* Jag tar av mig långkalsongerna. - Det är banne mig något jag inte gör i onödan och när de för första gången åker av, då vet jag att det börjar bli vår!
* Bobby börjar fälla. - Om jag inte kan komma in från stallet utan att ha hästhår över hela mig, i munnen, bakom glasögonen, då är det vår. Bobbys vårklocka litar jag på till 100%!

Med detta vill jag bara säga att det börjar bli vår! Fastän taken inte för tillfället droppar och slasken förvandlats till halkig is! Våren kommer!

Inga kommentarer: