torsdag 29 november 2012

Snöö!

Igår kom äntligen snön! Efter konstant regn i snart 3 dagar började äntligen de kalla regndropparna bytas ut mot luftiga små snöflingor. Efter att Bobby torkat upp lite i stallet efter allt regn, gick jag och mina två killar på 4 ben ut på en promenad. Det verkade som att både Xavi och Bobby verkligen njöt av att det var lite ljusare, fluffigare och på något sätt varmare än tidigare. Det blev dock endast en kort promenad då vinden isade på rätt rejält utanför Tillflyktens skogsskydd. Sedan blev det många pussar, tandborstning på Bobby med toalettborsten (fungerar jättebra!) och nattning av alla hästarna. Nu hoppas vi att snön stannar så att jag får införskaffa mig en tolksele och fara ut och busa lite.
I helgen blir det jobb på lördag och Globen horse show på söndag. Var nog över 10 år sedan som jag senast var på Globen senast.. så det ska bli ett kärt återseende :-)

Inga kommentarer: