torsdag 13 september 2012

En ny på väg

Nä, det är ingen bäbis.. vilket jag själv kom att tänka på när jag skrev rubriken. Något mycket mindre önskvärt. Jag har just innuti mig nu, växandes en alldeles förfärlig förkylning. Den börjar så fint igår och idag med rejält halsont, så där så att det är svårt att svälja, man helst vill prata nästan lite nasalt eller ännu bättre - inte prata alls! Är dessutom rädd för att anstränga mig då jag känner att misstänksamma febersvettningar bara väntar på att jag ska ta ut mig trappen så att de kan bryta ut och få mig att må än lite sämre. Så framöver nu så väntar säkert åter igen nysningar, snuva och ett evigt plågande tills den ger sig av igen. Jag som nyss blev av med en förkylning!
Ska kurera mig med stark vitlökshummus, c-vitaminrika hemmaäpplen, massor av te med honung i och varma hästryggar att sitta på. Det sista kan jag helt enkelt inte vara utan, måste boosta själen också! Sen blir det nog lite kramar med syster som kommer i helgen. Kan inte riskera att hon ska bli sjuk nu inför halvmaran! Hon ska vara på topp!
Tur att man kan skriva. Ringer er nog inte idag i trafikkön. Over and out.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur går det med den grymma förkylningen?
Har den slagit sig fast eller gav den upp innan den passerade startlinjen?
Berätta vad ni åt för gott du å din söster:)