söndag 23 september 2012

En liten historia om helgen

Ja, ibland finns det inte så mycket att berätta, ibland finns det mer.
Helgen är inte riktigt slut ännu, men det har faktiskt hänt tillräckligt mycket trevligt för att jag ska känna suget till att vilja berätta lite om det i min blogg.
Vi börjar faktiskt nästan känna oss gamla, jag och David, då vi ofta numer har svårt att sova ut länge på helgmornarna. Både lördag och söndag har vi vaknar mellan 8-9 på morgonen, tagit ut hunden, ätit frukost och sen satt fart på dagen.
Igår passade vi på att putsa alla fönstrena på bottenplan och sätta in fönstervadd som vi köpt på närmaste lokala bygghandeln (låter som reklam, men är inte, skitdyrt!). Det tog ett tag men blev väldigt vintrigt, luddigt och fint! Jag bakade en ny äppelpaj och vi åkte till Ekerö för att handla och passade även på att titta på ett sjukt kul vikinga uppspel. Jag lät mitt hjärta styra för några sekunder och vips inhandlade jag något impulsivt som fick ångesten att stiga lite i efterhand. Men sååå fint.
Vi tog en skogsprommis med häst och hund och sedan blev det en god svamppaj och jag somnade framför Avatar.. eller innan Avatar.
Idag blev det upp lika tidigt och efter morgonprommisen och frukost satte vi igång med städande inomhus. Plocka undan, dammsuga och torka golv. Sedan blev det en 2½ timmes uteritt med 2 jobbarkompisar i den härliga höstluften som bjöd på uppehåll och lite sol idag. In, klippa David och sedan njuta av äppelpajen och kaffe som jag sov bort igår. Nu har jag precis lagt ut min första tradera-annons på ett täcke och hoppas på många seriösa budgivare. Snart dags att baka matbröd till trattkantarellsoppan ikväll på dagens kantarellfångst. Det känns bra, jag gillar hösten!
En extra mjuk-kinds-kram till mamma där hemma som jag drömde om i natt. Lite extra saknad av henne idag..
Nä nu väntar focaccian gott folk! Tjing!




1 kommentar:

Unnelin sa...

Men vad handlade du då?