tisdag 7 december 2010

En bra kväll

Jag måste ju säga att med två djur och ett mansdjur där hemma så blir jag ganska effektiv med min tid om kvällarna. Nu har Xavi fått följa till stallet flera dagar i rad och det fungerar jättebra! Han sitter fint utanför boxen när matte mockar och vet att han egentligen inte får äta bajs och smyger därför med det när han väl hittar något smaskigt. Han stannar i sadelkammaren medan matte hämtar Bobby och strosar runt kring Bobby och pussar på honom emellanåt medan matte borstar. I förrgår fick Xavi för första gången följa med på en ridtur och det var lite märkligt att matte satt uppe på Bobby, men ja, sen var det inte så konstigt längre. Till och med Bobby är helt uuunderbar som låter Xavi gå precis bakom bakbenen, susa förbi honom och stanna framför honom, utan att bry sig det minsta! Det kallar jag duuuuuktig pålle!

Men idag fick Xavi-gubben sitta i den varma bilen medan matte jobbade Bobby med tömmar på banan. Bobby som var helt uunderbar, jobbade på hur fint som helst så jag kunde inte annat än att pussa och krama honom till oändlighet efteråt!

Så, min tid då. Jag lagar mat medan jag tittar upp julkorts-adresser. Jag äter medan jag skriver adresserna och jag bloggar medan jag .. ja, gruvar mig för disken. Jag pussar på David om kvällarna och somnar mot honom i soffan vid 21.00 tiden för då är jag helt slut. David går ut med Xavi en sista gång, väcker mig och ser till att jag kommer i säng.

Alla mina pojkar här får min dag att fungera som den ska och trots tröttheten nu i mörkret så kunde jag inte vara lyckligare.

Ps (om man nu fortfarande får använda ps) jag och David har nu spenderat 4 år tillsammans. Jisses vad tiden springer iväg! ds

2 kommentarer:

yessica sa...

Tjohej!

Låter som du har fullt upp med grabbarna =) Så kul att det funkar så bra mellan lilltrollet och pollen. Men gud, 4år redan! Grattis! Håller med om att tiden bara springer iväg. När kommer du/ni hem till jul då? Många kramar

yessica sa...

Tjohej!

Låter som du har fullt upp med grabbarna =) Så kul att det funkar så bra mellan lilltrollet och pollen. Men gud, 4år redan! Grattis! Håller med om att tiden bara springer iväg. När kommer du/ni hem till jul då? Många kramar