torsdag 16 september 2010

När hösten närmar sig

När hösten närmar sig kommer den så plötsligt fast än tecknen på sommarens slut funnits länge. Det känns som om det var evigheter sedan det var riktigt varmt ute. Det känns som om det var evigheter sedan som jag badade. Det känns som om det var evigheter sedan jordgubbarna såldes liiite billigare än annars.
Sedan händer det bara helt plötsligt. För mig var helt plötsligt idag.
Jag inser att luften är mycket svalare. Jag ser verkligen de gula löven på alla träd. Jag börjar gå i serösa lång-kalsongs-tankar och inser att sommaren verkligen har tagit slut och att vintern närmar sig allt snabbare.

Nu när de känns som om jag accepterat att hösten är här har jag tagit tilfället i akt och njutit av dennna mellan-årstid. Jag har borrat in ansiktet i Bobbys början till vinterpäls. Jag har njutit av att ha långkalsonger på mig i stallet. Jag har mössa när jag cyklar. Jag har tagit fram mina tjocksockar och ikväll firar jag med en stor kopp rött te. Höstens säkraste tecken!

Imorgon är det fredag och arbetsveckans sista dag. Jag ska nog försöka flexa ut någon timme tidigare och kanske gå en höstig promenad om vädret tillåter mig. Mmm, nu känns det bra med höst. Framförallt nu när teet fortfarande värmer efter cykelturen från stallet.

1 kommentar:

Unnelin sa...

Vilket fint inlägg. Hade gärna tagit en höstpromenad med dig. Kram syster!