tisdag 26 januari 2010

Bilångest

Ibland när jag ligger längst vägarna slår något med väldig kraft in i mitt huvud. Varken ljudböcker, 60-tals musik eller en mysig bil kan hindra det. Den totala ångesten av att någonting skulle kunna hända när jag i alla dessa timmar sitter och kör bil. Jag är försiktg i mitt körande, tro mig, men hur säkert jag än kör så kan jag varken påverka andra trafikanter eller de djur som i skogen på något vänster dras mot vägarna.

Ångesten av att krocka, åka av vägen eller inte hinna bromsa slår in i mitt huvud och får mig att må illa när jag sitter i fina lilla Baby Blue. Det är obehagligt och får mig att vilja ta cykeln till jobbet varje dag istället.

Måtte det bara aldrig hända något.

2 kommentarer:

Unnelin sa...

Känner igen det där alltså. Himla jobbigt är det. Jag hoppas också innerligt att det inte händer något när du kör.
Jag brukar tänka, om jag kör en nyare bil, att det i alla fall finns airbags och sådant som ska skydda mig i en eventuell krock. Och så brukar jag tänka att jag i alla fall inte tar lika många risker som många andra som kör.. och dom verkar ju klara sig. Då känns det lite bättre. Kram.

Carina sa...

Vilken tur att du slapp stormen! Annat var det här.... jises vilken snö!!! Skottade till 21.30 i gårkväll plus mycket idag med! Pappa bakar semlor ikväll å jag har varit på möte!
Hoppas ni får en härlig och vilsam helg... jag får besök av mellansyster ;-) kramar Modern