måndag 10 februari 2014

Nu väntar vi

I fredags var det klart. Efter ca 4 månaders letande, letande, funderande, provande, letande och igen provande så är det äntligen beställt och klart. Om ca 3-4 veckor kommer våra förlovningsringar! Det har dröjt så länge eftersom både jag och David, läs mest jag, helt enkelt inte hittat den förlovningsring som jag vill ha på mitt ringfinger bra många år framöver. Jag har hittat på nätet.. för dyra, för långt bort, finns inte i Sverige, för dyra att tillverka i Sverige osv.. Det gick helt enkelt inte att hitta min ring på en vanlig svensk guldsmedsaffär.. trodde jag!
För en vecka sedan gick jag och David till vår favorit-guldsmed i Stockholm. Vi berättade att vi varit där förr och om vad vi denna gång ville titta närmare på. Till slut, efter lite provande av ringar, diskussion om vad vi ville ha så tog hon fram den. En ring som inte visats förut, en ring som med lite ändringar skulle kunna bli precis vad jag var ute efter! Vi bestämde oss, guldsmeden skulle höra med tillverkaren om våra önskemål gick att tillhandaha. Sagt och gjort! För en vecka sedan ringde hon upp och sa att det var möjligt och i fredags var vi där, skrev på beställningen, vilken gravyr vi ville ha och nu.. nu är det bara att vänta! Hoppas hoppas hoppas att dem blir som vi vill ha dem och att de kommer snart snart snart!
Väntar med att lägga ut bild då jag inte har någon bra bild på hur den faktiskt blir. Men det känns så himla roligt! 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt! /Elin

Svea sa...

Bild på ringen! Jösses vad jag väntar.
Kram Svea på Granvägen