tisdag 18 februari 2014

Dyr fisk och dans

Helgen som gick var ingen vanlig lugn helg. På fredagen kom Davids, och vår gemensamme, vän från Sveg till Stockholm med sin flickvän. Vi träffades för första gången på ca 2 år på en fiskresturang relativt nära centralen. Det var dyrt. Det var vällagad fisk. Men jag vet i tusan om den var sååå god. God var den, men sååå god för att vara en fiskresturang.. nja.. Tror att både jag och David väntat oss något bättre. Men det var i alla fall en trevlig kväll. :-)
Lördagskvällen åkte vi till en raggarklubb i Sollentuna där en av mina jobbarkompisar skulle provspela med sitt band för första gången. 60-tals - rockabilly-musik. Lovely! Stylade till mig i lite 60-tals-look och iväg for vi. Grymt bra musik! Grymt kul! Väldigt ovanlig miljö för både mig och David då backslick, boots och lädervästar dominerade sällskapet på plats.
Annars som värst så provar jag mig fram på jobbet med vår nya laser, vårkänslor spritter i Bobbys kropp och Tusse är purken över att inte få ligga inne på dagarna när vi jobbar. Längtar till sol och vår nu! :-)

Inga kommentarer: