söndag 12 maj 2013

Rapport

Här kommer en rapport från helgen. Mycket har vi hunnit med jag och mina lurviga. Igår var det hektiskt att hinna med allting själv, men tänk att det gick! Det var utsläpp av hästar, morgonpromenad med Xavi, handling, hämta släp (obs där ingår mycket backning med släp), mer promenad med Xavu, lasta Bobby med hjälp med stängningen, lasta ur, träna för Christna Drangel, lasta igen, lasta ur, lämna släp, promenad med hund, laga mat, fixa i stallet, städa och ja, sen sov jag i soffan ett kort tag. Mitt i natten kom David hem. :-)
Träningen med Drangel gick jätte bra. Precis som jag trodde så har vi fått mycket nytt att jobba med, bland annat underskänlkar, tempo i skritt och trav, magövningar och rakrikting. Ett tungt pass för mig och Bobby och idag har iallafall jag har grym träningsvärk!

Idag var det dags för tävling i lydnadsklass 1 med Xavi. Platsliggningen och tandvisningen gick super. Fullpott direkt! Sen.... Ja, min hund agerade total dammsugare på plan. Lovar att Tv-shop aldrig skulle kunna sälja en så bra dammsugare som jag hade med mig på lydnadsplan idag. Han var otrolig! Men, det innebar däremot att det inte gick så bra för oss. Ett tredjepris tyckte jag var snällt och jag och Xavi får helt enkelt se efter en ny tävling och hoppas på att kunna proppa igen nosen eller något. :-) Vi kommer igen.

Inga kommentarer: