måndag 6 maj 2013

Kommande nervositet

Nu tänker jag lätta mitt hjärta lite. Berätta för er vad som kommer hända framöver, för det innehåller en hel del nervositet. Så ring inte i helgen, ring efter helgen ni som är pratsugna ;-)
David åker nog redan på onsdagkväll iväg för en långhelg i Östersund. Så det blir jag och mina lurviga pojkar kvar. Har vi tur så har jag och Xavi kommit med i en rallylydnadskurs som isåfall börjar redan onsdagkväll.. så blir vi allafall inte så ensamma den kvällen. Sedan börjar förberedelserna inför helgen.
På lördag står Drangel-träning med Bobby på schemat. Träningen i sig är bara rolig, däremot så är inte vår lastningsklippa David hemma, vilket gör mig lite nervös. In i transporten tror jag att Bobby går utan större problem. Men vi behöver hjälp med att stänga bom och ramp.. David är verkligen jäääätteduktig, tålmodig och extremt duktig i denna arbetsuppgift. Nu måste vi försöka lösa det själv eller hitta någon duktig person som kan hjälpa till... :-S
Men förhoppningsvis löser sig detta fint, träningen går toppen och jag och Bobby kan känna oss nöjda med lördagen och börja fokusera om till söndagen. Då är det nämligen tävlingsdax med Xavi.
Jag tycker ju inte riktigt om att tävla och för oss har det inte riktigt gått som planerat de sista gångerna vi tävlat.. Det har alltid varit något som krånglat. Så nu ska vi inte överträna utan vi ska bara åka dit, ha kul och åka hem igen. Så ska jag försöka skita i om det blir ett bra eller dåligt resultat. Xavi är så oootroligt duktig på sin sak här hemma och vi är väl förtjänta ett första pris.. men vi får se vad gudinnorna vill.
Sen kommer nog David hem igen, vi får berätta om hur helgen har gått och får börja blicka framåt mot en lång hemresa för ett trevligt bröllop helgen därpå.
Nu stämplar jag ut. Lite lättare om hjärtat!

1 kommentar:

Anonym sa...

oj oj håll nerverna i styr jag håller tummarna... Xavi är säkert bara nervös han också,du vet vad han säger han som pratar med hundar...din sinnesstämning blir hundens... :-) Kram Mamma kul att ses...