måndag 11 februari 2013

Jäsa bulle

Det där med surdegsbak var ju fantastiskt gott, men fy vilken tid det tar! Jag som trodde att jag framöver skulle kunna slänga ihop en bröddeg så där någon kväll när skafferiet börjar sina.. men det får jag nog se i stjärnorna efter. Jäsa 2½ timme + 1½ timme och sen nästan 1 timme i ugnen! Nä.. det får bli helgprojekt! .. men det var alldeles för gott för att inte göras på helgen.. måste bara försöka planera lite bättre så att inte brödet blir klart kl 22.00 som det blev i lördags.. lite väl sent kanske.

Efter denna långhelg känns det inte så tokigt ändå att få komma tillbaka till jobbet. Alla hundar är så glada och jag känner själv att jag har ny energi efter att ha bakat, sovit och myst med Bobby i helgen. Snö ar det kommit också så igår blev det en härlig barbackatur i nysnön med stallkompisen Camilla och hennes fullblod Rocky. Riktigt härligt! Nu väntas en fullspäckad veckan med fullbokade listor och förhoppningsvis lite roliga besked att se fram emot.. den som väntar på något gott.. ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

låter spännande vad väntar du på?