torsdag 31 maj 2012

Utanför min dörr

Buss eller bil? Aprikos eller grön? Valltäning eller hästträning? Sova eller Tv? Blond eller brunett?
När valen står och torkar av skorna på dörrmattan, i väntan på att ett beslut ska tas, får jag inte speciellt ofta, men ibland väldig beslutsångest. Om en vecka kommer en blond Annelie eller en brunett Annelie att stå utanför min dörr, väntandes på ett beslut. Sommar eller vintertjej? Stora kostnader eller lite billigare? Härligt somrigt ljust eller mörkt och behagligt? Kanske Yessica ska få öppna dörren och bjuda in den som verkar trevligast. Den som passar bäst i den gröns klänningen jag valt ut att ha på bröllopet. Eller den som helt enkelt lyckas tränga sig in först.
På så sätt skulle jag slippa ständigt springa och kika genom dörrhålet, se dem oroligt vanka omkring i väntan på ett beslut. Som om jag inte måste springa och skaka av dörrmattan ofta nog!
Redan står Xavi därute och väntar på sina får.. Och Bobby på sin ridtur. Och jag på min soffkväll framför nya Tvn. Idag tror jag försten in vinner. Men vi får se, någon annan kanske hinner välja ett beslut innan jag hunnit öppna dörren. får då bara hoppas att skorna är tillräckligt rena.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hopp!
u skriver så otroligt bra! Roligt att känna din fantasi gripa tag i mig :-)

Yessica sa...

Beslutet behöver inte kosta dyrt. Jag ska nog få ordning på dina tveksamheter tillslut :) saknar dig vännen! Kramar i massor