lördag 24 mars 2012

Parasiter

Dem är små, krypandes, överallt och bland det äckligaste i parasitväg jag vet. Så vitt jag vet kallas de fästingar fastän jag personligen vill kalla dem djävulens smådrängar. Igår plockade jag Xavis försra fästing för året.. Sedan på kvällen plockades ett tiotal krypandes ur hans päls. Så idag åkte ett fästinghalsband på och jag dog mig en lång dusch, även om jag vet att duschar inte stoppar djävulens smådrängar från att ta de chanser de får.. Känner mig i allafall renare!
Trots de äckliga, snuskiga och totalt otrevliga små parasiterna så har iallafall våren o värmen kommit. De små tussilagorna är såååå välkomna! (till dig Liza, jag vet! Längtar till Svegs skogar där djävulen ännu inte synts till!)


1 kommentar:

Liza sa...

Usch jag lider med dig...och alla andra...som bor där nere. Är SÅ glad att de inte funnit fäste här uppe än :)Här har våren också gjort sitt intåg men än kan det väl komma en eller ett par duster med snö...men hellre det än de där andra små otäckingarna. Är bart nästan överallt nu så spår har vi gått två gånger, planen är framtinad så där var vi igår. Välkommen vår säger jag bara! :)
Massor av kramar och pussa godingen Xavi från oss :)