söndag 22 maj 2011

1a Pris!

Den här helgen har varit intensiv intensiv intensiv! Jag och Xavi har varit på kurs! Kurs i tävlingslydnad!

Idag avslutades dagen med en officiell lydnadstävling i Lkl 1. Jag och Xavi tävlade dock inofficiellt pga att lill-skrutten inte fyllt 10 månader ännu (2 veckor kvar). Men lika glad för det är jag! (men gladast är nog Xavi!) Vi fick nämligen 1a pris med hela 179p!


Platsliggande - 10p x 3

Tandvisning - 10p

Linförighet - 8,5p x 4 (Tappade poäng pga positionering)

Läggande - 8p x 2 (Något sen i läggandet, dubbelkommando uppsittning)

Inkallande - 10p x 3

Ställande - 7p x 3 (framföring, dubbelkommando ställ)

Apportering - 10p
Hopp över hinder - 9,5p x 2 (Något dåligt avslut)

Helhetsintryck - 9p


Fantastiskt! Jag firar med vaniljyoghurt med färska bär och Xavi med vilt-lever-paté! Älskar min duktiga lilla skrutt!



Inga kommentarer: