söndag 12 januari 2014

Så.. Jag tänkte väl att jag skulle försöka summera 2013 lite, utan att det blir för långrandigt. Under 2013 måste jag väl nästan säga att de bästa händelserna var att få fast anställning på Albano och resan till Rom där David frågade mig om jag ville fortsätta vara en del av hans liv. Men året har faktiskt varit riktigt bra. Bland annat så har detta hänt:
- Resa till New York
- började rida lektioner för Drangel
- underbart varm och badrik sommar
- vandrade jämtlandstriangeln
- hoppat fallskärm
- kört folkrace-rally mot systrarna och farsgubben
- gått rallylydnadskurs med Xavi
- fast anställning på Albano
- skaffat katt (Tusse) , eller ja, kissen skaffade oss
- weekenderna med David till Rom

Det har verkligen varit ett bra år, även om det som alla andra år, månader och dagar har varit lite mörka emellanåt.

För tillfället har snön precis fallit i Stockholm och hela familjen (jag, David, Xavi, Bobby, Tusse) njuter av snön.. Eller ja, inte Tusse kanske, han verkar helst vilja ligga inne och sova på filten.
Jag virkar vidare på mina mormorsrutor, ett evighetsgöra, och är klar med målningen av kistan. Nu söka den bara dekoreras invändigt. Nya glasögon sitter på näsan, kaffekoppen är precis slut och snart ska jag ut och busa i snön med Bobby. Sen ska nog jag och David inviga nya dvd-spelaren ikväll. Mys!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja ett år innehåller mycket när man blickar bakåt, både glädje och sorg. Det är så det ska vara, om man inte har tråkigt ibland så hur ska man då kunna glädjas..?
Jag menar då att det lutar då mest åt solsidan till :-)Fin kista med "riktigt" hyllpapper minsann. Du är en fena på att pyssla precis som en del andra i den här familjen. Kramar från Mamma ps. blir katttagen när jag ser mannen i ditt liv :-)