måndag 21 januari 2013

Ny inspiration

Det var väldans länge sedan.. Varje månad hamnar det en ny parelli-dvd ner i min brevlåda. Varje månad lägger jag den i min tidningskorg hemma, i väntan på att hinna titta på den någon gång. Men det var nog över ett år sedan jag senast tittade på en parelli-dvd.. Skämmes.
Men igår! Igår tog jag tag i saken, startade upp datorn (eftersom vi inte har någon dvd längre) och satte mig under filten med Dvd:n "Figure 8 - online" - En lek jag och Bobby kan rätt så bra, men som vi skulle behöva ta ett steg längre.
Förundrad satt jag där. Lärde mig, sög in vartenda ord Linda- och Pat Parelli sa. Analyserade hästarna, deras reaktioner och hur människan i andra sidan repet hanterade situationen.
Så idag, men ny motivation och lekglädje tog jag och Bobby oss ut med repgrimman, 22 foot repet, carrotsticken och 2 hinkar som fick agera koner.. och vi lekte som tusan! Hihi.. det blev bock språng hit och bocksprång dit, det blev galopp och det blev smaskande på hinkar.. Och det blev några riktigt fina 8:or. Nöjd! Så nu ska jag bara försöka se några fler Dvd:er, suga åt mig allt underbart och komma ihåg varför horsemanship är så ooootroligt roligt! Just loving it!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken turatt du har Bobby! <3 kram från mamma