torsdag 19 april 2012

Uppstart

Igår, mitt i all stress efter jobbet, passade jag på att åka ut till Solna/Sundbyberg tillsammans med Xavis moster Moa och Tjabo för att träna lite lydnad. Men innan det tog vi en promenad i skogen då det var skotträning på plan först. Allt fungerade jättebra, inte ett enda skott hördes, fram till att vi nästan var framme vid lydnadsplan igen i tron om att skotträningen då var avslutad. PANG!
Jag tänkte, nu är det kört. Xavi drog in svansen mellan benen, blev stirrig och helt ofokuserad, men(!) han fick inte panik och skulle iväg.. (var kopplad). Efter ett ytterligare skott och vi på väg ut i skogen igen försökte jag tappert få Xavi att tänka på annat. Mot all förmodan tog han faktiskt korvbitar ur handen, dock fortfarande med svansen mellan benen. Jag hade inte så jättehöga förhoppningar om att min vovve någonsin under kvällen skulle kunna koncentrera sig.. men ibland förvånar han en.
Efter en kort stund i klubbstugan efter att skotträningen avslutats var han sitt vanlig jag. Han showade och var supertaggad på korv och lydnad! Allt fungerade jättebra och det var otroligt härligt att få träna lite igen efter vintern och flyttarna som tvingat oss till uppehåll.
Och det bästa, Xavi återhämtade sig efter skotten! Det finns hopp!

Inga kommentarer: